Lindesnæs gikk i rute Kristiansand - Mandal - Farsund fram til 1929. Etter det hadde skipet en kort periode i opplag før det ble solgt videre. 7. februar 1930 ankom dampskipet Lindesnæs Stavanger havn. Det var A/S Jøsenfjord som kjøpte skipet for ca. 15 000 kroner og omdøpte det til M/S Jøsenfjord. Dampmaskinen ble byttet ut med en Wichmann-motor. I 1932 skiftet A/S Jøsenfjord navn til A/S Jøsenfjord Rutelag.Båten ble ombygd i 1932, 1934 og i 1962 da den fikk bildekk og styrehuset ble hevet. Det Stavangerske Dampskibsselskab overtok båten 1. januar 1976. M/S Jøsenfjord gikk i rutetrafikk på Ryfylkefjordene fram til 1980. September 1980 ble båten solgt til en tysk kjøper og fikk navnet Angelique B. I 1983
ble båten slettet av Lloyds register med henvisning til at skipet nå kun anvendes til innsjø og elvefart.
I 1985 kjøpte Judith Hebly fra Holland båten, og den ble seilt til Schagen i nordvest-Holland. Den er siden den gang blitt brukt som husbåt. 5. januar 2011 ble det valgt et interimstyre med tanke på å få båten tilbake til Rogaland. 8. april 2011 ble Jøsenfjord kjøpt for 35.000 euro. 20. april 2011 var båten tilbake i Ryfylke, nå med Jøsenfjorden Rutelag AL som eiere.
Etter dette har rutelaget jobber iherdig og systematisk med demontering, dokumentasjon og for å skaffe de midlene som er nødvendig for å kunne starte en restaurering, etter antikvariske prinsipper.
https://bredalsholmen.no/prosjekter/pagaende-prosjekter/m-s-josenfjord#sigProId95db4f9f8e
Det har blitt skiftet ut betydelige mengder stål forun og i lasterommet, spant, kontraspant, fjær, livholt og deler av flater er skiftet ut eller utbedret. I starten konsentrerte vi oss fremre del av skipet - forut for maskinromskott 26 i lasterom og på lugarområdet.
Vi meislet også ned betongballast, vi meislet ned til vi møtte på frisk betong og godt stål, kvaliteten varierte - alt ettersom hvor vi befant oss i båten. Best kvalitet var lengst forut.
Videre har vi, etter å ha startet arbeidet forut på Jøsenfjord - jobbet oss stadig lenger akter. I hovedsak etter å kommet skikkelig i gang med selve arbeidet, har vi drevet med utskiftning og forbedring av hudplater, dekk og avstivninger. Dette er det vi også jobber videre i tiden fremover, etter hver som vi jobber oss bakover på skipet.